Afgelopen 2 februari, werd er tijdens een gezellige en goed bezochte borrel van GroenLinks Wassenaar kennisgemaakt met de drie nieuwe bestuursleden van de lokale afdeling en werden de nieuw geplande activiteiten voor dit jaar gepresenteerd.

Norga Simons, Suzan Tirion-van der Goes en Eefje van Sloten-Bronsveld hebben plaatsgenomen in het bestuur om, samen met de zittende penningmeester Susanne van Eps - Habibe, Wassenaar nog mooier, duurzamer en socialer te maken. Natuurlijk zal het nieuwe bestuur de verschillende verkiezingscampagnes organiseren, te beginnen met de aankomende Provinciale en Europese verkiezingen.  En zullen zij de fractie van GroenLinks in de gemeenteraad van Wassenaar ondersteunen in woord en daad. “Hulp voor de campagnes kunnen wij goed gebruiken en om GroenLinks te steunen hoeft u zeker geen lid van de partij te zijn” geeft Eefje van Sloten-Bronsveld aan.

Voor dit jaar hebben de vier vrouwen verschillende creatieve activiteiten bedacht om het gesprek tussen Wassenaarders aan te wakkeren en om op een leuke en eigentijdse manier onderwerpen als duurzaamheid te belichten. Op de agenda staan onder andere een duurzaamheidsbeurs in het Deylerhuis op 11 mei, waar er verschillende bedrijven en initiatieven met een duurzame en ecologische achtergrond te ervaren zijn. Van veganistisch eten en ecologische make-up tot het simpel en hip maken van huishoudelijke producten. Secretaris Suzan Tirion-van der Goes merkt hierbij op “Wij horen graag van de lezers of zij goede initiatieven kennen of bijvoorbeeld een leuke (web)winkel weten die op deze middag niet kan ontbreken”.

Een moment om meer achtergrondinformatie te horen en kennis te vergroten over klimaatproblematiek en -verandering is op 21 februari tijdens de koorruïne-lezing bij de Dorpskerk. Fractievoorzitter van GroenLinks Wassenaar, Aart van Sloten, zal op deze avond vertellen over leiderschap en klimaat. En na de zomer zal er een avond georganiseerd worden in de mooie bibliotheek van Wassenaar. De film ‘Normal Is Over’ van Renée Scheltema zal getoond worden, waarna er een gesprek zal zijn met de regisseur van deze film.

De sfeer lijkt er goed in te zitten bij het nieuwe bestuur van de groene partij die het over een andere boeg lijkt te gooien. “De focus van onze lokale afdeling blijft bij de gesprekken met de Wassenaarders liggen” zegt de nieuwe voorzitter Norga Simons.  Om op de hoogte te worden gehouden van de activiteiten van de lokale afdeling van GroenLinks Wassenaar kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief via GroenLinks Wassenaar