Afdeling

De afdeling GroenLinks Wassenaar is klein maar dapper. Ze heeft 26 leden, maar heeft kans gezien om twee gemeenteraadsleden, Aart van Sloten en Pieter Kolff, en een wethouder, Leo Maat, te genereren. Voor Wassenaar is dit een hele (groene) revolutie hoewel bij alle partijen 'groen' en 'duurzaam'  wel op de agenda staan. Dan is het dus ook een hele kunst om je te profileren als 'dé' partij bij uitstek die Groen en Sociaal combineert.

In het najaar van 1989 richtten we deze afdeling op met de bedoeling (letterlijk) meer kleur te brengen in de Wassenaarse politiek. Dat ging niet zonder slag of stoot. Er volgden anonieme dreigtelefoontjes, er werd op allerlei manieren tegengewerkt, maar door grote inspanningen van een kleine ploeg kregen we al bij de tweede gemeenteraadsverkiezingen waaraan we deelnamen een zetel. Antoon Claassen heeft vele jaren het gezicht van GroenLinks bepaald en veel waardering en begrip opgebouwd, samen met Norga Simons (toen burgerraadslid, nu commissielid). We zijn ons ervan bewust, dat de omstandigheden voor 'een andere manier van politiek' in Wassenaar gunstig voor ons uitpakten, maar zijn ook vastbesloten om er deze raadsperiode voor te zorgen, dat we de winst behouden. Het is goed samenwerken in de huidige coalitie met CDA, D66, PvdA en Passie voor Wassenaar.

Wilt u meer weten, dan kunt u per email contact zoeken met onze secretaris Wil Vernhout. Haar emaildres is: wilvernhout@casema.nl